Poniżej pytania i odpowiedzi ….
W jakim okresie dostęp do systemu dziennika elektronicznego będzie zablokowany ?
W związku z migracją, dostęp do systemu dziennika będzie niemożliwy w okresie 7-18 lipca 2025r.
Jakie moduły będą niedostępne w okresie migracji ?
Niedostępne będą wszystkie moduły dziennika, tj. sekretariat, administracja, itp.
Czy moduł księgowości będzie niedostępny ?
Moduł księgowości nie jest powiązany z systemem dziennika elektronicznego – dostęp będzie działać bez przeszkód.
Gdzie nauczyciel może sprawdzić swój adres email zapisany w dzienniku?
Nauczyciele moga sprawdzic czy ich adres email jest obecnie w systemie wpisany u Dyrektora, badz poprzez strone https://dziennik.eszkola.opolskie.pl gdzie jest link do odzyskiwania dostepu – nalezy w formularzu wpisac prywatny adres email. Instrukcja na https://kb.rzpwe.opolskie.pl/kb/ustalenie-zmiana-hasla-dostepowego-do-opolskiej-e-szkoly/
Jakim adresem email nauczyciele muszą się logować do dziennika elektronicznego po migracji ?
Nauczyciele do systemu dziennika logują się adresem email zapisanym w systemie dziennika w module Administracja / Pracownicy – zapewne będzie to adres email którego dotychczas używali do odzyskiwania dostępu / zmiany hasła w systemie Opolskiej eSzkole.
Czy numer PESEL nie jest wymagany dla pracowników?
Numer PESEL nie jest już wymagany dla pracowników w systemie dziennika elektronicznego.
Czy adresy email @eszkola.opolskie.pl będą dalej funkcjonować i działać?
Tak, adresy email nauczycieli i uczniów w domenie @eszkola.opolskie.pl będą nadal funkcjonować i dawać dostęp do usług Office 365 w ramach systemu Opolskiej eSzkoły.
Logowanie do systemu dziennika odbywać się będzie adresem email wpisanym w systemie dziennika – prywatnym adresem email.
W jaki sposób będziemy się logować do pakietu Office 365 ?… tak jak do tej pory, mailami opolskiej eszkoły? korzystamy w placówce z Teams, uczniwie równiez
Logowanie do usług Office 365 w ramach Opolskiej eSzkoły odbywa się adresami email @eszkola.opolskie.pl i loginami z systemu Opolskiej eSzkoły.
Poczta elektroniczna, Teams i inne usługi w ramach Opolskiej eSzkoły pozostają bez zmian.
Czy nowi pracownicy/uczniowie też będą posiadać adresy poczty elektronicznej z identyfikatorem eszkola.opolskie.pl?
Tak, nowi pracownicy oraz uczniowie i uczennice otrzymają nowe loginy w systemie Opolskiej eSzkoły. Dostęp do konta Office 365 w systemie Opolskiej eSzkoły odzyskują na stronie https://dziennik.eszkola.opolskie.pl
Czy będą przygotowane instrukcje do zalogowania się rodziców i uczniów?
Instrukcje zostana przygotowane i planujemy ich publikacje na stronie https://dziennik.eszkola.opolskie.pl
Adresów email rodziców szkoła nie zbiera, w jaki sposób rodzic uzyska dostęp do systemu?
Rodzice dokonują aktywacji konta na podstawie kodu QR i kartki uzyskanej w sekretariacie szkoły. Rodzice sami podają maile do odzyskiwania hasła w trakcie aktywacji konta. Nie są to maile widoczne w kartotece ucznia.
Czy trzeba rodzicom rozdawać wnioski o dostęp do systemu Opolskiej eSzkoły?
Nie będzie potrzeby rozdawać rodzicom wniosków o dostęp do Opolskiej eSzkoły. Rodzice nie będą już posiadać kont ani dostępu do systemu Opolskiej eSzkoły. Nie ma potrzeby zbierania zgód od rodziców.
Dziennik VULCAN. W jaki sposób wygenerować kody dostępu dla ucznia/rodzica?”
Instrukcja generowania kodów dla uczniów/rodzica na stronie https://www.bazawiedzy.vulcan.edu.pl/bazawiedzy.php/show/925
Jeśli masz pytanie, na które odpowiedź powyżej nie została odnaleziona, prosimy o wysłanie zapytania na adres email serwis@rcre.opolskie.pl.