Tworzenie grupy w OUTLOOK i zespołu w TEAMS
Aby sprawnie i prosto kontaktować się z uczniami /nauczycielami, pracownikami/ warto założyć grupę w programie pocztowym Outlook i zespół w Teams
1/ W celu szybkiej komunikacji mailowej z grupą uczniów /nauczycieli/ zakładamy w programie pocztowym Outlook grupę.
Podać nazwę grupy – jednoznacznie identyfikującą szkołę, klasę…
Wyszukiwać i wybierać członków grupy, podając np. początek nazwiska
Po odnalezieniu i dodaniu wybrać „Dodaj członków”
Wiadomość wysłana na adres grupy, trafi do jej wszystkich członków.
2/ W celu efektywnej pracy z grupą uczniów /nauczycieli/ zakładamy w programie Teams zespół. /Zespoł w Teams nie jest tożsamy z grupą Outlook/
Podajemy nazwę zespołu jednoznacznie go identyfikującą np. „PSP133 Opole – klasa 1”
Można wyszukiwać i dodawać członków zespołu /jest to analogiczna czynność jak w przypadku tworzenia grupy w Outloku/ lub dla oszczędności czasu ten etap pominąć /członkowie dołączą samodzielnie/
Zarządzanie zespołem – link do zespołu i kod zespołu
Aby członkowie dołączyli do zespołu, rozsyłamy mailowo /wykorzystując utworzoną grupę w Outlook/ link do zespołu i kod zespołu – dołączą samodzielnie.
Dołączanie do zespołu – zaproszeni mogą dołączyć, wykorzystując otrzymany kod zespołu
W opcji „Zarządzanie zespołem” mamy listę wszystkich członków